• »
  • VESTI »
  • NOVOSTI »
  • Dužnosti oficira palube kada je brod na sidru !
Dužnosti oficira palube kada je brod na sidru !
21.07.2014.


Posao na brodu je kompleksna aktivnost, pogotovo imajući u vidu činjenicu da ste 24 sata izloženi na milost i nemilost vremenskim prilikama. Stoga je optimalne performanse moguće postići samo korišćenjem ljudskih resursa na efikasan način.

Veoma često, vreme koje brod provodi na sidru smatra se vremenom za odmor i “punjenje baterija”, ali ipak, u zavisnosti pre svega u kojem delu sveta se trenutno nalazite, neophodan je konstantan oprez.

Svi oni koji su imali prilike biti na sidru u luci Calabar (Nigeria), mogu o ovome i da posvedoče. Situacija je veoma složena i u Singapuru, gde je sobraćaj izuzetno gust i gde najmanje greške mogu dovesti do katastofe.

Na sidru kapetan odlučuje da li će brodska straža biti vršena na komandnom mostu ili na palubi, a oficir ima obavezu da obezbedi i preduzme sve potrebne mere vezano za bezbednost broda, tereta i posade.

Evo nekoliko standardnih procedura prilikom vršenje brodske straže na sidru: 


1. Rračunanje Swinging Circle

Swinging Circle (M) = L.O.A + Length of Cable – UKC Ovaj parameter varira u zavisnosti od nivoa plime i oseke, kao i od meteoroloških uslova, ali je neophodno imati predstavu o radijusu oko koga se brod može kretati.


2. Izvršavanje kapetanovih trajnih naređenja 

Ove naloge izdaje kapetan u zavisnosti od svog prethodnog iskustva sa brodom, i znanjem i veštinama posade koja mu je trenutno na raspolaganju. Naravno kada kapetan u ovakvoj situaciji kaže “Zovite me ako ste u bilo kakvoj dilemi”, on očekuje da od oficira bude pravovremeno i precizno informisan o svemu.


3. Voditi računa o poziciji broda u odnosu na druga plovila u blizini

Obratiti pažnju da brod i druga plovla u blizini ne započnu kretanje posle sidrenja. Koristiti Bow Stopper kako bi se mogućnost bilo kakve greške svela na minimum.


4. Vršite konstantnu proveru pozicije broda 

Ovo je obično navedeno u kapetanovim trajnim naređenjima i gotovo uvek je naznačeno u kom intervalu pozicija broda mora biti prikazana na grafikonu. Koristiti GPS, radar ili obe opcije kako bi se tačno utvrdio položaj broda.


5. Voditi računa o svetlećoj signalizaciji broda

Svetla daju do znanja ostalim brodovima da je vaš brod usidren, na taj način im pruža indikaciju blizine.


6. Konstantno praćenje VHF signala

Dolazak pilota na brod, kao i brojne druge korisne informacije od strane obalskih vlasti emituju se preko VHF mreže.


7. Izdavanje upozoravanja brodovima u blizini kada je to neophodno

Ukoliko vam se drugo plovilo previše približava, u cilju sprečavanja bilo kakve potencijalne opasnosti koristite VHF signal, Aldis lamp ili bilo koje raspoloživo sredstvo kako biste im skrenuli pažnju. 

Vršenje brodske straže na sidru može izgledati kao lak zadatak, jer jedva da postoji bilo kakvo kretanje, ali upravo ovo stavlja brod u ranjivu situaciju. U vodama gde postoji opasnost od piraterije, budnost posade mora biti podignuta na dodatni nivo.



preuzeto: plovidba.me

Prethodne vesti
CTC plovila - Novitet na tržištu
15.03.2018.
CTC plovila dolaze iz nadaleko poznate fabrike po kvalitetu, situiranoj u Poljskoj i ujedno najvecoj fabrici plovila u Evropi. CTC brend osiguraće uz odlican kv...
Saznaj više
Međunarodni sajam nautike u Dizeldorfu
03.02.2018.
Ove godine je održan  međunarodni sajam nautike u Dizeldorfu u periodu od 20-og do 28-og januara. I ove godine su potvrdili epitet najvećeg evropskog saj...
Saznaj više
Motor Boat & yachting nagrade za 2018.
23.11.2017.
Prestižni nautički magazin Motor Boat & yachting predstavio je nominacije za 2018-u godinu.Izbor najboljeg u moru konkurentnih modela je uvek težak posao, z...
Saznaj više
Merry Fisher 1095 - Užitak krstarenja
15.11.2017.
Poslednji produkt Jeanneau-a, Merry Fisher 1095 ugledaće svetlost dana na sajmu u Parizu, decembra ove godine.Pomenuti model se javio kao logično rešenje za r...
Saznaj više
Cap Camarat 9.0 WA - Inspirativan i u trendu
25.10.2017.
U Septembru je na sajmu u Kanu predstavljen novi Jeanneau Cap Camarat 9.0 WA, sportski gliser porodičnog duha koji je naslednik prethodnog modela sa kojim ...
Saznaj više
Revolucionaran Suzuki 350KS
26.06.2017.
350 konjskih snaga i 12,0:1 odnos kompresije Suzukijevi inženjeri su postigli 350 KS, dok su jos uvek dizajnirali kompaktan motor. Robustan motor od 4.4 l...
Saznaj više
Keizer 42 – Predivan, praktičan i pristupačan...
27.03.2017.
Keizer 42 predstavlja jedinstvenu kombinaciju ova tri elementa. Ne postoji još jedno plovilo iz ovog segmenta koje je na bolji način spojilo ove osobine.Novi pr...
Saznaj više
39. Međunarodni sajam nautike, lova i ribolova...
06.03.2017.
Iako „pomalo egzotičan, pomalo ekstravagantan“, Sajam nautike, lova i ribolova iz godine u godinu okuplja sve više izlagača, a ima i sve brojniju publiku. Sajam...
Saznaj više