Posao na brodu je kompleksna aktivnost, pogotovo imajući u vidu činjenicu da ste 24 sata izloženi na milost i nemilost vremenskim prilikama. Stoga je optimalne performanse moguće postići samo korišćenjem ljudskih resursa na efikasan način.
Veoma često, vreme koje brod provodi na sidru smatra se vremenom za odmor i “punjenje baterija”, ali ipak, u zavisnosti pre svega u kojem delu sveta se trenutno nalazite, neophodan je konstantan oprez.
Svi oni koji su imali prilike biti na sidru u luci Calabar (Nigeria), mogu o ovome i da posvedoče. Situacija je veoma složena i u Singapuru, gde je sobraćaj izuzetno gust i gde najmanje greške mogu dovesti do katastofe.
Na sidru kapetan odlučuje da li će brodska straža biti vršena na komandnom mostu ili na palubi, a oficir ima obavezu da obezbedi i preduzme sve potrebne mere vezano za bezbednost broda, tereta i posade.
Evo nekoliko standardnih procedura prilikom vršenje brodske straže na sidru:
1. Rračunanje Swinging Circle
Swinging Circle (M) = L.O.A + Length of Cable – UKC Ovaj parameter varira u zavisnosti od nivoa plime i oseke, kao i od meteoroloških uslova, ali je neophodno imati predstavu o radijusu oko koga se brod može kretati.
2. Izvršavanje kapetanovih trajnih naređenja
Ove naloge izdaje kapetan u zavisnosti od svog prethodnog iskustva sa brodom, i znanjem i veštinama posade koja mu je trenutno na raspolaganju. Naravno kada kapetan u ovakvoj situaciji kaže “Zovite me ako ste u bilo kakvoj dilemi”, on očekuje da od oficira bude pravovremeno i precizno informisan o svemu.
3. Voditi računa o poziciji broda u odnosu na druga plovila u blizini
Obratiti pažnju da brod i druga plovla u blizini ne započnu kretanje posle sidrenja. Koristiti Bow Stopper kako bi se mogućnost bilo kakve greške svela na minimum.
4. Vršite konstantnu proveru pozicije broda
Ovo je obično navedeno u kapetanovim trajnim naređenjima i gotovo uvek je naznačeno u kom intervalu pozicija broda mora biti prikazana na grafikonu. Koristiti GPS, radar ili obe opcije kako bi se tačno utvrdio položaj broda.
5. Voditi računa o svetlećoj signalizaciji broda
Svetla daju do znanja ostalim brodovima da je vaš brod usidren, na taj način im pruža indikaciju blizine.
6. Konstantno praćenje VHF signala
Dolazak pilota na brod, kao i brojne druge korisne informacije od strane obalskih vlasti emituju se preko VHF mreže.7. Izdavanje upozoravanja brodovima u blizini kada je to neophodno
Ukoliko vam se drugo plovilo previše približava, u cilju sprečavanja bilo kakve potencijalne opasnosti koristite VHF signal, Aldis lamp ili bilo koje raspoloživo sredstvo kako biste im skrenuli pažnju.
Vršenje brodske straže na sidru može izgledati kao lak zadatak, jer jedva da postoji bilo kakvo kretanje, ali upravo ovo stavlja brod u ranjivu situaciju. U vodama gde postoji opasnost od piraterije, budnost posade mora biti podignuta na dodatni nivo.
preuzeto: plovidba.me