Saver 650 Open
26.01.2015.

- Odabrati dobro plovilo u današnje vreme i nije tako lako. Ponuda je velika, nudi se sve i svašta i po svakakvim cenama. O kvalitetu i pomodarstvu i ne treba govoriti previše jer ono što je “in” ove godine sledeće je već uveliko “out”. I onda Vi kupite plovilo koje se sledeće godine ne uklapa u modne i stilske normative i šta onda... Srećom, neki standardi koji vrede kod plovila čine da su stabilnost i upravljivost, a i raspored u kokpitu ipak ispred nekih pomodarskih faktora. Upravo bi to mogle biti glavne osobine Saver otvorenog fišermena, čija jednostavnost linija i praktičnost u upotrebi čine ovo plovilo jedinstvenim predstavnikom u klasi. Iako se radi o plovilu sa kabinom, Saver 650 Open je ipak dnevni fišermen sa svime što treba za celodnevni boravak na moru.


- Brodica ima i sudoperu sa tekućom vodom, i mogućnost ugradnje kuvala, pa i smeštaj hemijskog toaleta u kabinu u konzoli. Sve smešteno na brodici uklopljeno je i ne ograničava niti kretanje niti užitke putnika. Jedan od razloga ovoj praktičnosti je i širina trupa od 2,53 m, što se dobro primjećuje na pramčanom sunčalištu. Za ulazak na brodicu preko pramca osigurano je prošireno gazište na kojem je spremište konopca, električno sidreno vitlo, držač sidra s vodilicom, pa i  dve bočno postavljene bitve za vez. Pramčano sunčalište, osim bočne stranice osigurava i inoks ograda, koja je zatvorena na pramčanom prolazu, ali zato sa umetnutim gazištem sa drvenom letvicom protiv klizanja.


- Ovalni oblik pramčane klupe umetanjem podnice pretvara se u veliki ležaj, koji se proteže sve do konzole. Ukoliko to vlasnik želi, postavljanjem teleskopske noge, podnica sunčališta pretvara se u stočić. Visina bočnih stranica je poprilična, što je omogućilo postavljanje klupa normalne visine, za normalno sedenje, pa i nešto veći kapacitet spremišta. U pramcu su dva spremišta, čije barke su postavljene tako da se poklopci otvaraju prema van, tako da ne mogu oba spremišta imati otvoreni poklopac u isto vrijeme. Smeštaj osoba na pramčanom delu, osim samog sunčališta može biti i uz prednju stranicu konzole, na koju je fiksno postavljen jastuk, kao i na kompletnu bočnu stranicu sunčališta.


- Fiksno postavljeni jastuci koliko su dobri za ugodno sedenje, toliko je prava šteta da su konstantno pod utjecajem kiše, soli i sunca. Za razliku od mnogih italijanskih proizvođača plovila koji u dimenzionisanju pojedinih elemenata znaju preterati (u smislu smanjivanja mera), ovde to nije slučaj. Saver 650 Open je ergonomski potpuno prilagođen normalnoj komunikaciji. Nema skučenih prolaza, niti je ijedna mera na brodu skraćivana od standarda. Konzola je pravi primer prave mere u svemu. Postavljanjem konzole uz desni bok dobio se i prolaz zavidnih dimenzija i konzola čije mere odgovaraju merama brodice. Korisniku na zadovoljstvo konzola nudi sve potrebno, dobar položaj kola kormila i komandi, pa i pristupačnost prekidača i dobru preglednost signalnih lampica.


- Tu je i polica za sitnice, prostor za montažu nekog od uređaja brodske elektronike, a i blago položen panel sa instrumentima, što naravno olakšava njihovu preglednost. Bilo da se radi o sedećoj ili stajaćoj vožnji, visina konzole je takva (pa i za nas više) da nam udari vetra ne smetaju. Zasluga za to je zaobljeno vetrobransko staklo oko kojega vetar dobro opstrujava, bez velikih otpora vazduha, a i naravno potrebna visina. Vetrobransko staklo zaštićeno je od slučajnih oštećenja Inox okvirom, koji se na konzolu hvata sa po dva držača sa svake strane. Mali nedostatak u koncepciji konzole je položaj i dimenzija vozačeve klupe.


- Ona je sužena radi vrata za ulaz u kabinu koja se nalaze u konzoli, a time je kapacitet klupe smanjen. Inače udaljenost klupe od konzole je dovoljna, dok njena unutrašnjost pod sedalom krije prostor za odlaganje stvari. Da bi lakše došli u potpalublje, ako ga tako uopšte možemo zvati, forma vrata je izvedena tako da se jedan deo vrata otvara prema gore, dok se drugi deo otvara normalno. Kabina malih dimenzija može imati raznoliku namenu. Naravno o ležanju, barem za odrasle, nema govora, dok bi smeštaj toaleta bilo vrlo solidno rješenje. Veliko spremište za stvari, alat za ribolov i jastuci, kojih na ovoj brodici ima nekoliko, sasvim je dobro rešenje. Mesta za ležanje u kabini nema, ali ga zato ima kako na pramčanom tako i na krmenom delu. Celi krmeni deo može se dodavanjem podnice pretvoriti u sunčalište. Na testiranoj brodici to nije bio slučaj. Ugaona klupa koja prati levi bok brodice i krmeni deo sve je što se nudi. Počevši od sredine klupa skriva razna iznenađenja. Prvo u nizu je mali sudoper sa slavinom i tekućom vodom pod poklopcem na samom vrhu klupe. Sledi veliko bočno spremište, te zaista vrlo veliko krmeno spremište u koje može stati puno toga. Sva spremišta imaju mehanizme za zatvaranje, sa mogućnošću zaključavanja katancem. I krmene klupe su, kao i pramčane takve visine da je na bočnoj klupi osigurano normalno sedenje bez naslona, dok je na krmenu klupu postavljen naslon sa jastukom. Kad se na brodici od 6,5 metara našlo mesta za prolaz na krmenu platformu od 60 cm, onda stvarno ne treba sumnjati u ergonimičnost izrade Savera 650 Open.


- Između krmenog dela i krmene platforme postavljena su vrata s bravicom, tako da je kako zbog vrlo visokih bočnih stranica, tako i zbog prostranosti kokpita ova brodica odličan izbor kao porodično plovilo, odnosno ona je primerena za siguran boravak dece. Otvoreni kokpit bez zaštite od sunca može se zaštititi dodavanjem tende, čije je postavljanje jednostavno, jer su bočne stranice u jednom delu bez elemenata koji ometaju otvaranje tende. Jedini deo koji se u to ne uklapa su nosači štapova u krmenom delu. Sa bitvama koje su takođe na bočnim stranama je drugi slučaj, jer se strane blago spuštaju u zaobljenom luku prema krmenom delu. Bitve ni u kojem slučaju ne smetaju, niti se za njih može zapeti, a rad sa njima moguć je sa krmenih platformi. Jedna od platformi nije dodatno opremljena, dok su na drugoj, onoj u prolazu, postavljene sklopive merdevine za izlazak iz mora. Nadohvat ruke, uz zadnju stranicu krmenog dela postavljen je krmeni tuš, po našem ukusu malo prenisko. Za njegovo postavljenje ima dovoljno prostora, pa se moglo postaviti malo više. Kako smo već pomenuli, a sada ćemo rezimirati, osim stabilnosti, kvaliteta izrade, glavni adut Savera 650 Open je prostranost, dobar raspored i ergonomičnost svih elemenata.


- Plovidba na normalnom gliserskom V profilu trupa, bilo da se radi o pravolinijskoj plovidbi ili zaokretima, svi daju osjećaj sigurnosti. Ovakva izrada trupa osigurava zaokrete bez proklizavanja, pa i poslušnost komandi u promenama pravca plovidbe. Visoke bočne stranice, ali i spomenuti V profili u pramčanom delu, ni pri žešćim naletima na talase ne dozvoljavaju da dođe do prskanja u kokpit. Dobar gliserski trup ogleda se najbolje u
tome da je prelazak iz deplasmanskog režima plovidbe u glisirajuću gotovo neosetan. Jedan od razloga za to je i dosta visoko postavljen motor. Posledica toga je veća brzina za uže krugove, za razliku od više spuštenog motora, ali i ograničeni radijus okretanja pri čemu treba voditi računa da ne dođe do povlačenja vazduha pod propeler. Pravo je zadovoljstvo plovidba na brodici sa pogođenom merom snage pogona i trupa, pa i dobre procene za visinu postavljanja motora. Ova brodica može poslužiti kao sezonsko plovilo za nautičare-kupače, ali i godišnje plovilo za ribolovce i nautičare koji svakodnevno plove, što je još jedan od argumenata na strani ovog stabilnog i u plovidbi sigurnog fišermena.


Prethodne vesti
CTC plovila - Novitet na tržištu
15.03.2018.
CTC plovila dolaze iz nadaleko poznate fabrike po kvalitetu, situiranoj u Poljskoj i ujedno najvecoj fabrici plovila u Evropi. CTC brend osiguraće uz odlican kv...
Saznaj više
Međunarodni sajam nautike u Dizeldorfu
03.02.2018.
Ove godine je održan  međunarodni sajam nautike u Dizeldorfu u periodu od 20-og do 28-og januara. I ove godine su potvrdili epitet najvećeg evropskog saj...
Saznaj više
Motor Boat & yachting nagrade za 2018.
23.11.2017.
Prestižni nautički magazin Motor Boat & yachting predstavio je nominacije za 2018-u godinu.Izbor najboljeg u moru konkurentnih modela je uvek težak posao, z...
Saznaj više
Merry Fisher 1095 - Užitak krstarenja
15.11.2017.
Poslednji produkt Jeanneau-a, Merry Fisher 1095 ugledaće svetlost dana na sajmu u Parizu, decembra ove godine.Pomenuti model se javio kao logično rešenje za r...
Saznaj više
Cap Camarat 9.0 WA - Inspirativan i u trendu
25.10.2017.
U Septembru je na sajmu u Kanu predstavljen novi Jeanneau Cap Camarat 9.0 WA, sportski gliser porodičnog duha koji je naslednik prethodnog modela sa kojim ...
Saznaj više
Revolucionaran Suzuki 350KS
26.06.2017.
350 konjskih snaga i 12,0:1 odnos kompresije Suzukijevi inženjeri su postigli 350 KS, dok su jos uvek dizajnirali kompaktan motor. Robustan motor od 4.4 l...
Saznaj više
Keizer 42 – Predivan, praktičan i pristupačan...
27.03.2017.
Keizer 42 predstavlja jedinstvenu kombinaciju ova tri elementa. Ne postoji još jedno plovilo iz ovog segmenta koje je na bolji način spojilo ove osobine.Novi pr...
Saznaj više
39. Međunarodni sajam nautike, lova i ribolova...
06.03.2017.
Iako „pomalo egzotičan, pomalo ekstravagantan“, Sajam nautike, lova i ribolova iz godine u godinu okuplja sve više izlagača, a ima i sve brojniju publiku. Sajam...
Saznaj više