- »
- TESTOVI »
- TESTOVI PLOVILA »
- Sea Ray 21 SPX
Ključne karakteristike:
- dostupan sa brodskim ili vanbrodskim pogonom
- instrumenti prilagođeni prema želji kupca sa staklenim sočivima
- standardni servo volan i podešavanje istog
- 12 AM/FM stereo sa bezžičnim Bluetooth-om i 4 vodootporna zvučnika
- ležaljka na krmi sa prolazom u kokpit na levoj strani
- pilon za skijaše od INOX-a
- na desnoj strani se nalazi klupa L-oblika sa instaliranim frižiderom i ostavinskim prostorom
Specifikacija
Ciljani dizajn
Konkretno, postoje tri cilja u seriji SPX koje Sea Ray želi da utanači ....
1. Prevashodno prilagođavanje (prema željama kupaca). Ono tipično što se dešava kod čamaca koji se nadmeću u klasi je graditeljev izbor - da li će dodati, npr. toranj za vodene sportove, ili možda paket za ribolovce, i tada nazvati čamac totalno novim modelom. To ovde nije slučaj. Potencijalni kupci SPX-a će birati model 19 ili u ovom slučaju 21.
Zatim će birati propulziju ..... brodski ili vanbrodski motor. Zatim paket koji će podržavati izbor njihovih želja.
I
ako je ikome bitno, Sea Ray takođe ima u ponudi za trup skoro 200 šema
kombinacija boja za modele SPX. Tako da je jasno da ako želite možete da
personalizujete ovaj model.
2. Totalno dostupan. Cilj je da se Sea Ray ponudi totalno novoj publici. Ovi novi čamci imaju agresivnu cenu kada se pogleda kroz celu liniju proizvodnje u kompaniji. Sigurno je da ovi čamci mogu da se kupe za manje para nego neki iz "sportske linije".
3. Temeljni Sea Ray. Nijedan ćošak nije sečen u toku izgradnje, i svi materijali su postojani sa logom Sea Ray. Ovo je čamac koji ne samo da će privući nautičare, već i nivo pažnje vezan za detalje, zajedno sa skladom i završnim detaljima će osigurati lojalnost brendu.
Šta znači SPX ?
Kada je kreirana nova linija, u Sea Ray kompaniji nisu hteli baš da napuste dotadašnji izgled prethodnih modela, već da ih nadograde. Spajanjem sportskog i luksuznog se došlo do adekvatnog i jednostavnog rešenja - SPX.
Odličnog dizajna, 21 SPX ima standard kada su u pitanju sportovi na vodi. Ova fabrika je instalirala set koji odlikuje aluminijumska šipka toranj za vejk sa nosačima za bordove i integrisanom Bimini tendom, ogledalo za skijašta i SeaDek platforma za plivače koja je presvučena ne klizajućim materijalom.
Iz ptičije perspektive, pogled na novi 21 SPX ukazuje na neverovatno veliki prostor za sedenje na ovom vrlo pristupačnom sportskom čamcu.
Čamac je težak 1542 kg (3400 lbs) i ima V-korito sa uglom od 19° je projektovano da vožnja bude udobna, ugodna, suva čak i onda kada je voda nemirna, ipak ne toliko duboko V-korito koje bi uticalo na brzinu i ekonomiju drastično.
Naravno, pri najvećoj brzini se osećaju udarci, ali kada se brzina smanji na razumnu 21-ec dokazuje i pokazuje odličnu upravljivost da pri tome posada ostaje suva iako je voda nemirna. Lagano seče talase sa glatkim prolaskom kroz iste, čineći vožnju zanimljivom i ugodnom.Primetićete da je pramac zaobljen, što povećava prostor i obezbeđuje mesto za neklizajući deo prilikom ulaska preko pramca.
Pramčani deo je komforan, za 3 odrasle osobe u formi laundža (mesta za opuštanje dok ste opruženi) 2 mesta koja gledaju preko pramca i treće koje je okrenuto ka krmi i na taj način čine pramac ugodnim za druženje. Mesto okrenuto ka krmi je isto tako pogodno kada imate skijaša zakačenog na pilon.
Pramac je kompromitovan na svim čamcima ovih dimenzija ipak, na SPX-u ima mesta da se protegnu noge.
Ostavinski prostor je manlo manji nego što je očekivano, ali ništa znatno. Ispod sedišta koje je okrenuto ka krmi nalaze se dva stepenika se neklizajućom površinom što obezbeđuje siguran ulazak preko pramca u 21 SPX, takođe je drugi ulaz u vodu.
Ispod sedišta se nalaze dva stepenika sa neklizajućom površinom.
Raspored u 21 SPX ima mesta za sedenje za 8 ljudi.
Primetićete da se platforma za plivače široka koliko i čamac i da je podignuta dosta iznad vode, što je novi trend kod dizajniranja sportskih čamaca. Ova platforma je presvučena sa opcionim SeaDek materijalom koji je mekan i ne kliza se.
Krmu odlikuju odlična veličina, dužina i širina platforme za plivače, merdevine sa četiri stepenika.
Odlično ukalupljena zadnja klupa.
Zadnja klupa ima i deo koji se podiže i pri tome se pretvara u ugodnu klupu za dvoje.
Sa brodskim motorom, ovde bi trebalo da bude motor ispod klupe za sunčanje. Sa vanbrodskim motorom ovde se nalazi kavernozan (pozamašan, nalik pećini) prostor.
Na levoj strani se nalazi prolaz za posadu do kokpita. Ovaj prolaz se odatle nastavlja dijagonalno do kokpita. Ovo je nesvakidašnja karakteristika što se dokazalo kao odličan posao kako bi se dodao prostor u sedećem delu.
Primetićete i da nema golubijih krila, Sea Ray je smanjio tu i tamo ponešto, a proširio kokpit i proširio korito.
Ovde se jasno vidi ugao prolaza kako biste došli do kokpita i do prostranog prostora za sedenje što je obezbedio ovakav razmeštaj.
Na samom prolazu se nalazi poklopac koji vodi do ostavinskog prostora u kojem je smešten akumulator. Poklopac je podržan gasnim amortizerom, vidi se i odvod koji se izliva direktno van čamca.
Korak napred se nalazi još jedno ostavinsko mesto ispod poklopca.
Klupa sa leve strane može da prihvati tri odrasle osobe.
Klupa sa leve strane može da se koristi na više načina. Ovde je prikazan primer kada sedite okrenuti ka krmi.
Kada podignete jedan od tri jastuka za sedenje ispod ćete naći još jedan jastuk koji će vam poslužiti za sedenje kao naslon. Isti taj noslon možete da koristite kada sedite okrenuti pramcu ili okrenuti ka krmi kada imate skijaša u vodi ....
Ovde je prikazana klupa na levoj strani i naslon kada sedite okrenuti ka pramcu, dok u isto vreme sa druge strane može da sedne osoba koja će biti okrenuta ka krmi.
Naslon ima svoje, namenjeno, mesto ispod sedišta.
Naslon se vrlo lako pomera i time olakšava način sedenja.
Naravno, ovde se vidi kako možete da se pružite koliko ste dugački dok vam pogled bije preko pramca.
Raspored sedenja L oblika maksimalno povećava prostor za zabavu na 21 SPX.
Ovde je akcenat stavljen na fržider sa desne strane čamca, odlično mesto. Sedište za kapetana može da se okreće.
Opcioni Perfect Pass kontroler je smešten u kontrolnu tablu radi lakše upotrebe.
Konzola na levoj strani ima veoma veliki ostavinski prostor kojem se pristupa kroz vrata koja se otvaraju na levu stranu.
Primetno je da skiper gleda direktno kroz vetrobran, ne saginje se niti se izdiže, što je uobičajen problem kod čamaca u ovoj klasi.
Na ovoj slici 21 SPX ima ceo trup ofarban u jednoj boji. Fukcionalnost kobinovana sa korisnim površinama, stilom i sigurnosnim merama ....
21 SPX je prilagodljiv svima, personalizujte ga prema svojim željama i potrebama, jer mi smo svakako ostali bez teksta.