Saver 650 Open
26.01.2015.

- Odabrati dobro plovilo u današnje vreme i nije tako lako. Ponuda je velika, nudi se sve i svašta i po svakakvim cenama. O kvalitetu i pomodarstvu i ne treba govoriti previše jer ono što je “in” ove godine sledeće je već uveliko “out”. I onda Vi kupite plovilo koje se sledeće godine ne uklapa u modne i stilske normative i šta onda... Srećom, neki standardi koji vrede kod plovila čine da su stabilnost i upravljivost, a i raspored u kokpitu ipak ispred nekih pomodarskih faktora. Upravo bi to mogle biti glavne osobine Saver otvorenog fišermena, čija jednostavnost linija i praktičnost u upotrebi čine ovo plovilo jedinstvenim predstavnikom u klasi. Iako se radi o plovilu sa kabinom, Saver 650 Open je ipak dnevni fišermen sa svime što treba za celodnevni boravak na moru.


- Brodica ima i sudoperu sa tekućom vodom, i mogućnost ugradnje kuvala, pa i smeštaj hemijskog toaleta u kabinu u konzoli. Sve smešteno na brodici uklopljeno je i ne ograničava niti kretanje niti užitke putnika. Jedan od razloga ovoj praktičnosti je i širina trupa od 2,53 m, što se dobro primjećuje na pramčanom sunčalištu. Za ulazak na brodicu preko pramca osigurano je prošireno gazište na kojem je spremište konopca, električno sidreno vitlo, držač sidra s vodilicom, pa i  dve bočno postavljene bitve za vez. Pramčano sunčalište, osim bočne stranice osigurava i inoks ograda, koja je zatvorena na pramčanom prolazu, ali zato sa umetnutim gazištem sa drvenom letvicom protiv klizanja.


- Ovalni oblik pramčane klupe umetanjem podnice pretvara se u veliki ležaj, koji se proteže sve do konzole. Ukoliko to vlasnik želi, postavljanjem teleskopske noge, podnica sunčališta pretvara se u stočić. Visina bočnih stranica je poprilična, što je omogućilo postavljanje klupa normalne visine, za normalno sedenje, pa i nešto veći kapacitet spremišta. U pramcu su dva spremišta, čije barke su postavljene tako da se poklopci otvaraju prema van, tako da ne mogu oba spremišta imati otvoreni poklopac u isto vrijeme. Smeštaj osoba na pramčanom delu, osim samog sunčališta može biti i uz prednju stranicu konzole, na koju je fiksno postavljen jastuk, kao i na kompletnu bočnu stranicu sunčališta.


- Fiksno postavljeni jastuci koliko su dobri za ugodno sedenje, toliko je prava šteta da su konstantno pod utjecajem kiše, soli i sunca. Za razliku od mnogih italijanskih proizvođača plovila koji u dimenzionisanju pojedinih elemenata znaju preterati (u smislu smanjivanja mera), ovde to nije slučaj. Saver 650 Open je ergonomski potpuno prilagođen normalnoj komunikaciji. Nema skučenih prolaza, niti je ijedna mera na brodu skraćivana od standarda. Konzola je pravi primer prave mere u svemu. Postavljanjem konzole uz desni bok dobio se i prolaz zavidnih dimenzija i konzola čije mere odgovaraju merama brodice. Korisniku na zadovoljstvo konzola nudi sve potrebno, dobar položaj kola kormila i komandi, pa i pristupačnost prekidača i dobru preglednost signalnih lampica.


- Tu je i polica za sitnice, prostor za montažu nekog od uređaja brodske elektronike, a i blago položen panel sa instrumentima, što naravno olakšava njihovu preglednost. Bilo da se radi o sedećoj ili stajaćoj vožnji, visina konzole je takva (pa i za nas više) da nam udari vetra ne smetaju. Zasluga za to je zaobljeno vetrobransko staklo oko kojega vetar dobro opstrujava, bez velikih otpora vazduha, a i naravno potrebna visina. Vetrobransko staklo zaštićeno je od slučajnih oštećenja Inox okvirom, koji se na konzolu hvata sa po dva držača sa svake strane. Mali nedostatak u koncepciji konzole je položaj i dimenzija vozačeve klupe.


- Ona je sužena radi vrata za ulaz u kabinu koja se nalaze u konzoli, a time je kapacitet klupe smanjen. Inače udaljenost klupe od konzole je dovoljna, dok njena unutrašnjost pod sedalom krije prostor za odlaganje stvari. Da bi lakše došli u potpalublje, ako ga tako uopšte možemo zvati, forma vrata je izvedena tako da se jedan deo vrata otvara prema gore, dok se drugi deo otvara normalno. Kabina malih dimenzija može imati raznoliku namenu. Naravno o ležanju, barem za odrasle, nema govora, dok bi smeštaj toaleta bilo vrlo solidno rješenje. Veliko spremište za stvari, alat za ribolov i jastuci, kojih na ovoj brodici ima nekoliko, sasvim je dobro rešenje. Mesta za ležanje u kabini nema, ali ga zato ima kako na pramčanom tako i na krmenom delu. Celi krmeni deo može se dodavanjem podnice pretvoriti u sunčalište. Na testiranoj brodici to nije bio slučaj. Ugaona klupa koja prati levi bok brodice i krmeni deo sve je što se nudi. Počevši od sredine klupa skriva razna iznenađenja. Prvo u nizu je mali sudoper sa slavinom i tekućom vodom pod poklopcem na samom vrhu klupe. Sledi veliko bočno spremište, te zaista vrlo veliko krmeno spremište u koje može stati puno toga. Sva spremišta imaju mehanizme za zatvaranje, sa mogućnošću zaključavanja katancem. I krmene klupe su, kao i pramčane takve visine da je na bočnoj klupi osigurano normalno sedenje bez naslona, dok je na krmenu klupu postavljen naslon sa jastukom. Kad se na brodici od 6,5 metara našlo mesta za prolaz na krmenu platformu od 60 cm, onda stvarno ne treba sumnjati u ergonimičnost izrade Savera 650 Open.


- Između krmenog dela i krmene platforme postavljena su vrata s bravicom, tako da je kako zbog vrlo visokih bočnih stranica, tako i zbog prostranosti kokpita ova brodica odličan izbor kao porodično plovilo, odnosno ona je primerena za siguran boravak dece. Otvoreni kokpit bez zaštite od sunca može se zaštititi dodavanjem tende, čije je postavljanje jednostavno, jer su bočne stranice u jednom delu bez elemenata koji ometaju otvaranje tende. Jedini deo koji se u to ne uklapa su nosači štapova u krmenom delu. Sa bitvama koje su takođe na bočnim stranama je drugi slučaj, jer se strane blago spuštaju u zaobljenom luku prema krmenom delu. Bitve ni u kojem slučaju ne smetaju, niti se za njih može zapeti, a rad sa njima moguć je sa krmenih platformi. Jedna od platformi nije dodatno opremljena, dok su na drugoj, onoj u prolazu, postavljene sklopive merdevine za izlazak iz mora. Nadohvat ruke, uz zadnju stranicu krmenog dela postavljen je krmeni tuš, po našem ukusu malo prenisko. Za njegovo postavljenje ima dovoljno prostora, pa se moglo postaviti malo više. Kako smo već pomenuli, a sada ćemo rezimirati, osim stabilnosti, kvaliteta izrade, glavni adut Savera 650 Open je prostranost, dobar raspored i ergonomičnost svih elemenata.


- Plovidba na normalnom gliserskom V profilu trupa, bilo da se radi o pravolinijskoj plovidbi ili zaokretima, svi daju osjećaj sigurnosti. Ovakva izrada trupa osigurava zaokrete bez proklizavanja, pa i poslušnost komandi u promenama pravca plovidbe. Visoke bočne stranice, ali i spomenuti V profili u pramčanom delu, ni pri žešćim naletima na talase ne dozvoljavaju da dođe do prskanja u kokpit. Dobar gliserski trup ogleda se najbolje u
tome da je prelazak iz deplasmanskog režima plovidbe u glisirajuću gotovo neosetan. Jedan od razloga za to je i dosta visoko postavljen motor. Posledica toga je veća brzina za uže krugove, za razliku od više spuštenog motora, ali i ograničeni radijus okretanja pri čemu treba voditi računa da ne dođe do povlačenja vazduha pod propeler. Pravo je zadovoljstvo plovidba na brodici sa pogođenom merom snage pogona i trupa, pa i dobre procene za visinu postavljanja motora. Ova brodica može poslužiti kao sezonsko plovilo za nautičare-kupače, ali i godišnje plovilo za ribolovce i nautičare koji svakodnevno plove, što je još jedan od argumenata na strani ovog stabilnog i u plovidbi sigurnog fišermena.


Prethodne vesti
Keizer 42 – Predivan, praktičan i pristupačan...
27.03.2017.
Keizer 42 predstavlja jedinstvenu kombinaciju ova tri elementa. Ne postoji još jedno plovilo iz ovog segmenta koje je na bolji način spojilo ove osobine.Novi pr...
Saznaj više
PERSHING 70 I PERSHING 80 – RAKETE NA VODI
21.11.2016.
Jahte Pershing su prave rakete na vodi. Malo je poznato da naziv „Pershing” podseća na istoimene američke vojne rakete, kao i da se radi o onim balističkim, kra...
Saznaj više
ROBUSTAN ČAMAC – CAP CAMARAT 10.5 WA
05.09.2016.
Motorni čamac jakih performansi Cap Camarat 10,5 WA namenjen je za jednodnevne izlete i brze priobalne prelaske između kopna i ostrva.Robustan čamac sa visokim ...
Saznaj više
Malibu M235 - Ultra performanse
06.06.2016.
Ovo je gliser sa ultra performansama, ali ne u ostvarivanju velikih brzina već u snazi prilagođavanja vašim željama u toku vožnje jer ima mogućnost stvaranja sp...
Saznaj više
Sea Ray 470 Sundancer
16.05.2016.
Sea Ray 470 Sundancer je otelotvorenje luksuza, performansi i inovacija.Kada neko kaže "sok", većina ljudi pomisli na Koka kolu. Kada neko kaže "sportska j...
Saznaj više
Saver 615 WA
28.06.2015.
Sa 615 walkaround se krenulo preko većine optimističnih očekivanja, trudeći se da harmonizuje prostor u kokpitu, tipičan izgled za „otvoren“, sa komfornim ...
Saznaj više
Yamaha VX Cruiser (2015-)
04.06.2015.
Trup Yamaha VX Cruiser modela je od mešavine nazvane NanoXcel, koja je smanjila ukupnu težinu oko 27kg (60 pounds), obezbeđujući poboljšanu maksimalnu brzinu ka...
Saznaj više
Robalo R180 (2014-)
21.04.2015.
R180 je najmanji čamac u liniji Robalo sa centralno smeštenom konzolom što mu omogućava da se bori, jer ima adute, sa čamcima u svojoj kategoriji. Za razliku od...
Saznaj više